تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: دو معلمي شدن پايه هاي پنجم و ششم ابتدايي/معلمان رتبه بندي مي شوند
چهارشنبه، 17 تیر 1394 - 08:06     کد خبر: 26551

فرهنگيان نيوز - تدبير:

وزير آموزش و پرورش شايعه تعويق آزمون استخدامي آموزش و پرورش را رد كرد و گفت: اين آزمون تابستان امسال برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، علي اصغر فاني افزود: آزمون استخدامي آموزش و پرورش به صورت مستقل و جدا از آزمون فراگير سازمان سنجش آموزش كشور برگزار خواهد شد و نحوه اجراي آن نيز بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است.

چندي پيش رئيس مركز آمار و نيروي انساني آموزش و پرورش از احتمال لغو برگزاري آزمون استخدامي در تابستان امسال خبر داده بود.

وزير آموزش و پرورش همچنين از دو معلمي شدن پايه هاي پنجم و ششم ابتدايي از سال تحصيلي آينده خبر داد و گفت: به دليل افزايش تعداد كتاب هاي درسي در اين دو پايه تدريس تعدادي از كتاب ها بر عهده يك معلم و تدريس ساير كتاب ها نيز بر عهده معلم دوم خواهد بود.

فاني طرح انتقال معلمان از ساير استان ها به استان تهران براي جبران كمبود معلم در اين استان را منتفي دانست و افزود: بيشتر متقاضيان اين انتقال خانم ها هستند و ما در اين استان با مازاد نيروي زن روبرو هستيم.

وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: ساماندهي نيروي انساني در هر استان با نيروي هاي موجود در همان استان اجرايي خواهد شد و تفاهم نامه اي نيز با هر استان در اين زمينه منعقد شده است.

وي ادامه داد: طرح رتبه بندي معلمان امسال با هزار و ۳۵۰ ميليارد تومان اعتبار اجرايي خواهد شد و از مهر امسال احكام حقوقي معلمان بر اساس رتبه بندي جديد اِعمال خواهد شد.

وزير آموزش و پرورش از اعتبار ۵۰۰ ميليارد توماني دولت براي تامين يارانه شير مدارس نيز خبر داد و گفت: براين اساس توزيع شير در مدارس امسال نيز همانند سال گذشته اجرايي خواهد شد.


برگشت به تلکس خبرها