تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: نظام رتبه بندي در ارتقا جايگاه فرهنگيان مؤثر است/ تمامي فرهنگيان شامل نظام رتبه‌بندي مي‌شوند
دوشنبه، 17 فروردین 1394 - 13:05     کد خبر: 25563

فرهنگيان نيوز - تدبير:

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: نظام رتبه‌بندي فرهنگيان از جمله بندهاي ذكر شده در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و يكي از 6 ركن مورد نظر مقام معظم رهبري در سياست‌هاي كلي علم و فناوري است.
 

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جعفري اظهار داشت: اجراي قانون نظام رتبه بندي مطمئن در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش و سياست‌هاي كلي علم و فناوري آمده است و با توجه به اينكه اين قانون مصوب شده اجراي آن الزام و ضروري است.   

سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: تلاش مجلس تكميل هرچه بيشتر اين قانون و رفع عيوب موجود است و لازم به ذكر است اين قانون شامل همه فرهنگيان خواهد شد و به درصد خاصي تعلق ندارد و لذا نگراني عده‌‌اي از فرهنگيان در اين خصوص بي مورد است.   

وي ادامه داد: مجلس بر نحوه اجراي اين قانون نظارت مستمر خواهد داشت و ضمن جلسه‌اي كه با دكتر فاني وزير آموزش و پرورش داشته‌ايم مقرر شد جلسه ديگري طي هفته آينده نيز با كميسيون آموزش و تحقيقات برگزار شود تا با حضور مسئولين مرتبط اين موضوع به صورت كارشناسي‌تر بررسي گردد.  

جعفري يادآور شد: عده‌اي از فرهنگيان در خصوص ارتباط نظام رتبه ‌بندي با پايه حقوق خود ابراز نگراني كرده‌اند كه اين دو موضوع از يكديگر جدا است و اعمال نظام رتبه‌بندي هيچ تأثيري در پايه حقوق فرهنگيان نخواهد داشت ضمن اينكه نظام رتبه‌بندي توجه ويژه‌اي به ارتقاء وضعيت معيشتي و شغلي فرهنگيان دارد. 


برگشت به تلکس خبرها