تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: جزئيات افزايش حقوق معلمان در سال ۹۴
شنبه، 15 فروردین 1394 - 14:18     کد خبر: 25547

5 اولويت آموزش و پرورش در سال 94
فرهنگيان نيوز - تدبير:

فاني گفت: امسال همچنين طرح رتبه بندي معلمان را كه در آخرين جلسه هيئت دولت در سال ۹۳ به تصويب رسيد، با همكاري دولت و «سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور» پيگيري خواهيم كرد. «برابر اين طرح معلمان به رتبه هاي پايه ارشد، خبره و عالي تقسيم مي شوند.»

 وزير آموزش و پرورش گفت: بر اساس «احكام جديد» حقوق دريافتي معلمان از ۱۶۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومان افزايش خواهد يافت و ۱۴ درصد افزايش حقوق كاركنان در سال ۹۴ نيز به آن افزوده مي شود.

 علي اصغر فاني در مصاحبه اختصاصي با خبرگزاري صدا و سيما از صدور احكام رتبه بندي معلمان از اول مهر خبر داد و افزود: برابر اين طرح معلمان به رتبه هاي پايه ارشد، خبره و عالي تقسيم مي شوند و در صدد افزايش مهارت هاي حرفه اي خود برمي آيند.

وي گفت: شاخص هاي رتبه بندي معلمان را تا شهريور مشخص مي كنيم و به تصويب دولت خواهيم رساند.

فاني افزود: براي اجراي زودتر طرح رتبه بندي معلمان، اين طرح را در دولت تصويب كرديم اما در صورت اصرار مجلس شوراي اسلامي براي قانوني شدن اين طرح، دولت اين آمادگي را دارد كه طرح را براي تصويب به مجلس ارائه كند.

فاني همچنين به جذب نيرو در اين وزارتخانه در سال 94 اشاره كرد و گفت: قول استخدام 5 هزار نيرو در آموزش و پرورش را از طريق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگيان از سازمان مديريت و برنامه ريزي گرفته ايم و به زودي آزمون استخدامي برگزار مي كنيم و اولويت استخدام با مربيان پيش دبستاني است.

5 اولويت آموزش و پرورش در سال 94

ساماندهي نيروي انساني، افزايش مشاركت هاي مردمي، تمركززدايي، عملياتي كردن بودجه و ارتقاي كيفيت مديريت آموزشگاهي از اولويت هاي وزارت آموزش و پرورش در سال 94 است.

فاني به اجرايي شدن سند تحول در آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: سال گذشته از131 راهكار، سند تحول 40 راهكار اجرايي شد و امسال تصميم داريم اين راهكارها را افزايش دهيم.

وي افزود: اجرايي كردن سند تحول مبناي برنامه ششم توسعه آموزش و پرورش خواهد بود و نقشه راه سند تحول را آماده كرده ايم و به زودي تصويب خواهيم كرد.

فاني گفت: طرح رتبه بندي معلمان را كه در آخرين جلسه هيئت دولت درسال 93 به تصويب رسيد، نيز امسال با همكاري دولت و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور دنبال خواهيم كرد.


برگشت به تلکس خبرها