تلکس فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: نظام رتبه بندي معلمان فانتزي است و تنها عده اي خاص از آن بهره مند مي شوند
دوشنبه، 25 اسفند 1393 - 20:38     کد خبر: 25374

فرهنگيان نيوز - تدبير:

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قسيم عثماني در جلسه علني امروز و در نطق ميان دستور خود با تبريك پيشاپيش سال جديد به ملت ايران و نمايندگان مجلس، اظهار داشت: از قوه قضائيه به دليل برخورد با رحيمي ها، هاشمي ها و ساير آقازاده ها تشكر مي كنم.

وي ادامه داد: لازم مي دانم كه رفتار سخيف و وحشيانه عده اي ناشناس را در حمله به همكارمان آقاي مطهري در شيراز محكوم كنم و ضروري است كه هر چه سريعتر اين افراد شناسايي و معرفي شوند تا كسي جرأت حمله به نمايندگان مردم را نداشته باشد.

عثماني در ادامه با اشاره به تشديد مشكلات معيشتي فرهنگيان و به ويژه بازنشستگان، تاكيد كرد: دولت بايد هر چه سريعتر فكري به حال فرهنگيان كند؛ دولت و مجلس در شناخت نقش و جايگاه معلمان متفق القول هستند اما در عمل كاري نمي شود و فرهنگيان نيز از تقديس و تكريم زباني و عمل نشدن به وعده ها خسته شده اند.

نماينده مردم بوكان در مجلس اظهار داشت: معلمي كه زندگي خود و فرزندانش تامين نيست، در هنگام نوشتن معادلات بر روي تخته از نامعادلات زندگي خود رنج مي برد.

عثماني با اشاره به اعلام دولت براي ارائه لايحه نظام رتبه بندي معلمان به مجلس تصريح كرد: انتظار اين است كه دولت هر چه سريعتر نسبت به ارائه لايحه بهبود معيشت معلمان اقدام كند، نه اينكه با رتبه بندي بر معيشت آنها سرپوش بگذارد.

نظام رتبه بندي معلمان فانتزي است و تنها عده اي خاص از آن بهره مند مي شوند

اين نماينده مجلس در ادامه با انتقاد از محتواي نظام رتبه بندي معلمان، گفت: اين طرح يك طرح فانتزي است كه تنها عده محدودي از معلمان كه درد معيشت ندارند و از حقوق معلمي ارتزاق نمي كنند، مي توانند از آن بهره مند شوند؛ قدم اول براي بهبود فضاي آموزش و پرورش رفع تبعيض ها و كم توجهي هاست و تا اين قدم برداشته نشود هيچ طرحي مورد استقبال آنها قرار نمي گيرد.

وي ادامه داد: معلمان خود را با شاگردانشان كه كارمند بانك و نماينده مجلس و وزير و وكيل مي شوند، مقايسه مي كنند و از تبعيض ها به ستوه آمده اند و انتظار دارند كه يك بار براي هميشه اين مسئله حل شود؛ پيش شرط لازم براي انجام كارهاي پژوهشي و علمي توسط معلمان، رفع اين مشكلات است.

نماينده مردم بوكان در ادامه خطاب به دولت و وزارت آموزش و پرورش گفت: آيا خبر داريد كه بسياري از فرهنگيان به خاطر گراني بيمه طلايي و هزينه هاي آن از بيمه شدن خود و خانواده هايشان انصراف داده اند!؟ آيا دولت درك نمي كند كه حقوق يك ميليون و ۲۰۰ هزار توماني حتي كفاف پرداخت عيدي خانواده فرهنگيان و عروس و دامادها و نوه هاي آنها را نمي كند!؟ آيا دولت ها نمي دانند كه وقتي حقوق كاركنان را ۱۰ درصد افزايش مي دهند، ۱۵ درصد به قيمت كالاها و خدمات افزوده مي شود و اينها فشار را بر فرهنگيان بيشتر مي كند!؟

عثماني در پايان تاكيد كرد: انتظار اين است كه دولت هر چه سريعتر لايحه مناسبي را براي بهبود معيشت آنان و جهش وضعيت معيشتي آنها به مجلس ارائه كند.


برگشت به تلکس خبرها