فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: وزير اطلاعات: تمام هسته‌ها و تيم‌هاي مرتبط با داعش در ايران شناسايي شده اند
شنبه، 9 خرداد 1394 - 02:19     کد خبر: 26151

فرهنگيان نيوز - تدبير:

حجت‌الاسلام والمسلمين علوي پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران گفت: سرويس‌هاي اطلاعاتي غرب و طفيلي‌هاي آنها در منطقه تلاش مي‌كنند امنيت ايران را به خطر بياندازند اما همه خنثي شدند.

به گزارش «انتخاب»، وزير اطلاعات طي سخناني در پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران، ضمن گراميداشتن ايام تاسيس وزارت اطلاعات و روز سربازان گمنام امام زمان به بخشي از عملكرد وزارت اطلاعات در يك ساله گذشته اشاره كرد و گفت: وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران امنيت را براي جامعه تامين مي‌كند نه بر جامعه. امنيت را براي عرصه فرهنگ تامين مي‌كند نه بر فرهنگ، امنيت را براي فعالان اقتصادي تامين مي‌كند نه بر فعالان اقتصاد، امنيت را براي حوزه، دانشگاه و عرصه هنر تامين مي‌كند نه بر آنها.

وي افزود: چون در پرتو امنيت استعدادها شكوفا مي‌شود، نوآوري‌ها، نوپردازي‌ها، ابتكارها و خلاقيت‌ها جوانه مي‌زند و كشور در مسير رشد و بالندگي حركت، اعتلا و ارتقا در تمام عرصه‌ها قدم برمي‌دارد كه اگر دنبال فرهنگ عبوديت، فرهنگ ديني و فرهنگي ايماني در جامعه هستيم قرآن به ما القا مي‌كند كه اين فرهنگ در پرتو امنيت شكل مي‌گيرد.

وزير اطلاعات با بيان اينكه وقتي خداوند متعال از مردم شهري انتظار عبوديت دارد، ابتدا شكم آنها را سير مي‌كند، يعني اقتصاد آنان را فعال مي‌كند و سپس امنيت آنان را برقرار مي‌كند، اظهار داشت: فرهنگ ايماني در يك فضاي آرامش در يك فضاي همراه با امنيت، نشاط و شادكامي رشد پيدا مي‌كند چرا كه انسان‌ها در چنين فضايي بهترين را انتخاب مي‌كنند و چه انتخابي بهتر از انتخاب ايماني است كه خداوند متعال وقتي اراده مي‌كند كه در جامعه اسلامي ايمان افزايش پيدا كند به جامعه و آحاد جامعه اسلامي آرامش را مي‌دهد.

علوي گفت: وزارت اطلاعات براي آنكه فرهنگ ايماني در جامعه پررنگ‌تر شود، بستر را در آرامش جامعه مي‌بيند، در امنيت و شادابي و نشاط جامعه مي‌بيند و از همه مهم‌تر در حفظ كرامت آحاد و افراد جامعه مي‌بيند و لذا در تعامل با افراد جامعه خود را موظف مي‌داند كه كرامت انسان‌ها را حفظ كند كه سرمايه خدادادي آنهاست كه وقتي انسان‌ها كرامت‌شان حفظ شود به سراغ ناهنجاري‌ها و ساختارشكني‌ها نمي‌روند و وزارت اطلاعات بر اين مبنا از اينكه خداي نكرده دل بي‌گناهي شكسته شود به جد از آن پرهيز دارد.

وي با اشاره به بخش رسيدگي به شكايات مردمي در ساختار وزارت اطلاعات اظهار داشت: سربازان گمنام امام زمان در چارچوب آموزه‌هاي اسلامي كار خود را دنبال مي‌كنند كه در اين راستا  هر يك از شهروندان احساس كنند به نوعي حق‌شان ضايع شده بخش رسيدگي به شكايات در وزارت، شكايت آنان را به دقت بررسي مي‌كند و اگر با خطاي عزيزي از همكاران حقي ضايع شود، خود را شرعا موظف مي‌داند كه آن حق را ايفا كند و به كسي كه حقش ضايع شده بازپرداخت كند.

به گفته وزير اطلاعات بچه‌هاي وزارت حواس‌شان جمع است كه حقي را در اين زمينه ضايع نكنند و با كساني كه از عنوان وزارت اطلاعات سوءاستفاده كرده‌اند، تحكم و زورگويي كرده‌اند، اخاذي كرده‌اند به شدت برخورد كرده‌ايم و در اين بين ممكن است مردم مطلع نباشند كه اينها هيچ نسبتي با وزارت اطلاعات ندارند و تنها از عنوان وزارت اطلاعات سوءاستفاده مي‌كنند كه در اين زمينه از همه عزيزان و ملت ايران استدعا مي‌كنيم كه به ستاد خبري وزارت اطلاعات اطلاع دهند تا اين موارد مورد بررسي قرار گيرد تا با چنين افرادي كه از عنوان وزارت اطلاعات سوءاستفاده مي‌كنند برخورد شود و از حيثيت سربازان گمنام امام زمان دفاع و صيانت شود.

علوي وزارت اطلاعات را يك وزارت مردم‌محور دانست و افزود: همانطور كه امام راحل در سال‌هاي آغازين انقلاب اطلاعات را به عنوان اطلاعات 36 ميليوني مطرح كردند امروز اطلاعات به جهت تحقق اطلاعات 80 ميليوني حركت مي‌كند و با عنوان يك آرمان در جهت تحقق آن تلاش مي‌كنند كه وقتي اطلاعات مردم محور شود خيلي از مسائل و امنيت با صرف هزينه كمتر براي جامعه تامين مي‌شود.

«وقتي در جايي، افراد آن محيط در تامين امنيت با سربازان گمنام امام زمان (عج) همراه شوند امنيت با هزينه كمتري تامين مي‌شود. وقتي در دانشگاه استاد، دانشجو، مديريت دانشگاه، نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه با نيروهاي امنيتي در تامين امنيت و حفظ آرامش همراهي مي‌كند، امنيت با هزينه كمتري تامين مي‌شود. در مقطعي مانند 16 آذر در تمام دانشگاه‌هاي كشور مراسم برگزار مي‌شود اما نه خياباني بسته مي‌شود، نه لاستيكي آتش مي‌گيرد و نه شيشه‌اي شكسته مي‌شود.»

وي با بيان اين مطلب كه وزارت اطلاعات برابر رهنمودهاي مقام معظم رهبري وظيفه خود را در حمايت از سرمايه‌گذاران و بخش خصوصي مطابق با فرمايشات ايشان در مشهد مقدس مطرح كردند مي‌داند، اظهار داشت: وزارت اطلاعت مبارزه با مفاسد اقتصادي به عنوان يك رسالت با تمام توان در جهت مقابله با مفاسد اقتصادي دنبال مي‌كند كه تاكنون هزارها هكتار زمين‌هاي بيت‌الملل كه توسط افراد سودجو تصرف غيرقانوني شده توسط سربازان گمنام امام مان شناسايي و به بيت‌المال مسترد شده است.

علوي به شعار سال اشاره كرد و افزود: براين اساس وزارت اطلاعات رسالت خود را در اين مي‌بيند كه هم‌سوي با سياست‌هاي دولت تدبير و اميد در جهت پررنگ شدن وحدت ملي و جريان مهر و محبت ميان آحاد ملت و در جهت حاكميت اخلاق و ارزش‌هاي اخلاقي در جامعه قدم بردارد و تلاش كند.

«وزارت اطلاعات تلاش مي‌كند با تحليل‌هايي كه نسبت به قضايا دارد، با اطلاعات گسترده‌اي كه كسب مي‌كند، با نظرسنجي‌هاي علمي كه انجام مي‌دهد بحران‌ها و چالش‌هاي پيش رو را پيش‌بيني كند و به موقع به مسئولين كشوري اطلاع دهد و همچنين راهكارهاي پيشگيري از وقوع آنها را ارائه كند و در صورت وقوع راهكارهاي مديريت چالش‌ها و بحران‌ها را پيش‌بيني كند.»

وي در بخش ديگري از سخنانش به توطئه‌هاي صورت گرفته توسط دشمنان انقلاب در ايران اشاره كرد و با بيان اينكه دشمنان جمهوري اسلامي ايران تمام توان خود را براي ضربه زدن به جمهوري اسلامي و به چالش كشيدن امنيت كشور به كار گرفته‌اند اظهار داشت: تمام تلاش‌هاي سرويس‌هايشان و در رأس آن آمريكا و اسرائيل و همچنين برخي از سرويس‌هاي كشورهاي منطقه به صورت طفيلي‌، تمام تلاش‌شان را مي‌كنند كه در يك جاي جمهوري اسلامي ايران اين امنيت مثال‌زدني كشور را به چالش بكشند و صداي انفجاري از جمهوري اسلامي هم شنيده شود همانطور كه در كشورهاي پيراموني‌مان بوي انفجار باروت و رنگ خون همه مردم آنجا را آزار مي‌دهد.

علوي اضافه كرد: وزارت اطلاعات با همكاري سپاه پاسداران قهرمان و ارتش دلاور و نيروي انتظامي تمام توطئه‌هاي دشمنان را خنثي كرده و هر جا نيت صدمه زدن به امنيت جمهوري اسلامي داشته‌اند، در پنجه قدرتمند دستگاه‌هاي اطلاعاتي و امنيتي از جمله سربازان گمنام امام زمان گرفتار شدند.

به گفته وزير اطلاعات، با همكاري دستگاه‌هاي اطلاعاتي، امنيتي و نظامي و قضايي و با اشراف فراگير اطلاعاتي، دشمن در چنگ جمهوري اسلامي است و هرجا كه دشمنان به سمت توطئه‌اي رفته‌اند تحت اشراف نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران بوده‌اند.

وزير اطلاعات با بيان اين مطلب كه اشراف اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان نقطه كور ندارد و همه جا دشمن تحت اشراف اطلاعاتي فرزندان ملت است، تصريح كرد: روزي نيست كه توطئه‌اي از سوي دشمن توسط سربازان گمنام امام زمان كشف نشود و زير ضربه نرود؛ از سال گذشته از همين زمان و از همين مكان تاكنون دهها توطئه خنثي و تروريست‌ها به كيفر جنايات خود رسيدند.

«در روز قدس سال گذشته توطئه عملياتي انتحاري در راه‌پيمايي راهپيمايان مردم شيراز و زاهدان كشف و زير ضربه رفت و نفرات آنها دستگير شدند و بعضي از آنان به هلاكت رسيدند. يك گروهك تروريستي در زاهدان يك شمشيرباز بين‌المللي را به گروگان گرفته بودند. با برنامه‌هاي اطلاعاتي هوشمندانه سربازان گمنام امام زمان اين گروه شناسايي و زير ضربه رفتند و شمشيرباز آزاد شد و در تخليه اطلاعاتي مشخص شد كه اين گروهك تروريستي برنامه چندين عمليات انتحاري را در مشهد مقدس در برنامه‌شان داشتند كه تمام تجهيزات و مواد منفجره آنها كشف و ضبط و توطئه آنها در نطفه خفه شد.»

علوي با بيان اينكه عبدالرئوف ريگي و دامادش به هلاكت رسيد، گفت: تيمي كه شهيد ماموستا شيخ‌الاسلام نماينده استان كردستان در مجلس خبرگان رهبري را به شهادت رسانده بودند با اشراف اطلاعاتي به سربازان گمنام امام زمان شناسايي و منهدم شدند.

وي همچنين گفت: عناصر تكفيري قصد مسموم كردن غذاي يكي از هيئت‌هاي بزرگ تهران را داشتند كه شناسايي و زير ضربه قرار گرفتند و امكان دستيابي موفق در توطئه‌شان را نيافتند. عناصر تكفيري و تروريستي كه برنامه سرقت مسلحانه در تهران و سپس انفجار بمب در قم و حرم حضرت معصومه را داشتند، شناسايي و زير ضربه قرار گرفتند.

وزير اطلاعات همچنين از شناسايي كامل هسته‌ها و تيم‌هاي مرتبط با داعش يكي پس از ديگري خبر داد و گفت: امكانات و اطلاعات آنان ضبط شد، نفراتشان زير ضربه قرار گرفتند و با وجود تمام مساعدت و حمايت‌هاي صورت گرفته از داعش توسط سرويس‌هاي جاسوسي هنوز نتوانسته‌اند گوشه‌اي از جمهوري اسلامي ايران را به ناامني بكشند و موفقيتي كسب نكردند كه اين يك امر تصادفي نيست.

علوي اضافه كرد: چندين عمليات بر يك جريان ضدانقلابي و تروريستي در غرب كشور صورت گرفت و نفرات موثر آنان به هلاكت رسيد. اخيرا سردسته گروهك تروريستي به عنوان انصارالفرقان در جنوب شرق كشور، زير ضربه قرار گرفت و فردي به نام هشام عزيزي معروف به "ابوحفص" و نفرات زيادي كه براي عمليات انتحاري آماده كرده بودند و اقدامات آنها در استان‌هاي مختلف شناسايي شدند و همه آنها زير ضربه قرار گرفتند.

وي همچنين از انهدام يك گروهك تروريستي كه چندين معلم و بسيجي در سيستان و بلوچستان را ترور كرده بودند خبرداد، افزود: از اين تيم 350 كيلوگرم مواد منفجره كشف و شناسايي شد و امكان عمليات بمب‌گذاري از آنها گرفته شد.

وزير اطلاعات گفت: همچنين تروريست‌هايي كه در يك عمليات تروريستي ناجوانمردانه چادر خدماتي نيروي انتظامي را در حميديه خوزستان مورد هدف قرار داده بودند و 3 تن از عزيزان را به شهادت رساندند و دو تن را زخمي كردند در مدت كمتر از 10 روز شناسايي و دستگير شدند و در اختيار قوه قضائيه قرار گرفتند. همچنين وزارت اطلاعات در آزادسازي سربازان عزيزي كه گروگان گرفته شده بودند نقش اساسي را ايفا كرد و در شناسايي پيكر شهيد دانايي‌فرد كه يكي از اين سربازان بود در انتقال پيكر آن شهيد به كشور اقدامات موثري انجام داد.

علوي با اشاره به عمليات آزاد‌سازي ديپلمات ربوده شده ايراني در يمن توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خاطرنشان كرد: به مردم عزيز اطمينان مي‌دهيم كه وزارت اطلاعات با اشراف فراگير خود تمام حركات دشمن را زير نظر دارد و هرجا كه دشمن قصد توطئه داشته باشد، «باز شكاري» وزارت اطلاعات بر آنها فرود آمده و آنها را در چنگال قدرتمند خود مي‌گيرد و امكان هر توطئه‌اي را از آنها سلب مي‌كند.

وي در پايان گفت: اميدواريم اين خدمات موجب خشنودي قلب آقا امام زمان، مقام معظم رهبري و خدمتگزاران به كشور را شاد كند و بستر را براي ظهور امام زمان فراهم كند.

به گزارش تسنيم، علوي در بخش ابتدايي سخنان خود نيز يكي از فلسفه‌هاي تشكيل حكومت و نظام سياسي اسلام را تامين امنيت دانست و گفت: يكي از رسالت‌هاي حكومت در نظام اسلامي تامين امنيت براي جامعه است و بر حسب روايات امام زمان يكي از هدايايي كه امام زمان به جامعه مي‌دهد و به ارمغان مي‌آورد،  امنيت است.

وزير اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات همواره خود را متعهد دانسته و مي‌داند كه امنيت در جامعه را در پرتو احكام شرع، اسلام و رعايت ارزش‌هاي اخلاقي و رعايت قانون جمهوري اسلامي ايران تامين كند و كاركنان وزارت اطلاعات براين اساس رسالت خود را در جامعه انجام مي‌دهد.

وي همچنين راهبرد وزارت اطاعات را برگرفته از احكام خدا دانست و گفت: جذب حداكثري و دفع حداقلي از سياست‌‌هاي وزارت است  و ما به دنبال امنيتي هستيم كه به تعبير رهبر معظم انقلاب مردم آن امنيت را احساس و لمس كنند و آن امنيت همراه با نشاط و شادابي باشد.

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها