فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: مرتضوي پس از دادگاه: از اتهام به قتل تبرئه شدم
چهارشنبه، 16 اردیبهشت 1394 - 22:11     کد خبر: 25975

پرونده كهريزك 5 بار بررسي و قرار منع تعقيب صادر شد
فرهنگيان نيوز - تدبير:

جامعه > قضايي - ايسنا نوشت:

دادستان سابق تهران درباره سومين جلسه رسيدگي به اتهاماتش توضيحاتي ارائه كرد.

بسعيد مرتضوي پس از خروج از دادگاه كيفري استان در جمع خبرنگاران، گفت: جلسه امروز مربوط به ادامه دفاعيات من در بخش تأمين اجتماعي و اين موضوع كه عنوان كرده بودند كه اعلام صادره از سوي وزير سابق كار براي سرپرستي من در تأمين اجتماعي غيرقانوني بوده، اختصاص داشت.

وي گفت: وكيل تأمين اجتماعي امروز هم يك استدلال و توضيح داشت مبني بر اين‌كه ابلاغ سرپرستي من غيرقانوني بوده است. من هم به استناد ماده 14 اساسنامه تأمين اجتماعي توضيحات كافي را به دادگاه ارائه كردم كه ابلاغ سرپرستي نياز به ارجاع به مديرعامل ندارد.

وي گفت: دادگاه لازم دانست مواردي را از وزارتخانه و سازمان تأمين اجتماعي استعلام كند كه ان‌شاءالله اين كار را انجام داده و يا انجام مي‌دهد.

مرتضوي درباره بخشي از پرونده كه مربوط به حادثه كهريزك است، گفت: پرونده كهريزك با شكايت آقاي روح‌الاميني و كامراني تحت عنوان معاونت در تهيه گزارش خلاف واقع مطرح شده است كه اين موضوع را ديوان عالي كشور نپذيرفته و حكم را نقض كرده است. اين موضوع به شعبه هم عرض ارجاع شده است. در اين باره خودشان و وكيلشان توضيحاتي دادند و من هم دفاع كردم ولي چون دادگاه غيرعلني بود اجازه بدهيد به توضيحات پرونده نپردازم.

مرتضوي درباره شكايت معاونت در قتل كه از سوي روح‌الاميني مطرح شده است، گفت: اين موضوع 5 بار رسيدگي شده كه طي آن حكم برائت يا قرار منع تعقيب صادر شده است.

وي با بيان اين‌كه «پس از 5 بار رسيدگي نبايد اين دعوا از سوي دادگستري پذيرفته مي‌شد» گفت: وقتي ما را دعوت مي‌كنند مجبوريم بياييم از نو دفاع كنيم تا ببينيم شعبه جديد چه تصميمي در اين باره مي‌گيرد.

وي با بيان اين‌كه «ممكن است رسيدگي به اين پرونده دو سه جلسه ديگر طول بكشد» درباره علت تجميع نشدن پرونده‌هاي مرتضوي و وجود بخشي از آن در دادسرا، گفت: اين اصلاً خلاف است. چرا كه طبق قانون آيين دادرسي كيفري رسيدگي بايد به صورت توأمان انجام شود.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها