فرهنگيان نيوز- تدبير shoghl.org: شيوه سنجش صلاحيت معلمان طراحي مي شود
پنجشنبه، 3 اردیبهشت 1394 - 04:04     کد خبر: 25828

فرهنگيان نيوز - تدبير:


معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش وپرورش گفت: ساز و كار ارزيابي و سنجش صلاحيت هاي علمي و تخصصي معلمان بعد از طراحي در معرض قضاوت معلمان قرار مي گيرد و سپس براي تصويب به مراجع ذي صلاح اعلام مي شود.
به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، سيدمحمد بطحايي در گردهمايي مشترك اعضاي شوراي معاونان و مديران كل آموزش وپرورش استان ها در اردوگاه شهيد باهنر، از فرهنگيان، معلمان و دلسوزان نظام تعليم و تربيت خواست با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني اين وزارتخانه به نشاني www.medu.ir درخصوص سنجه ها و معيارهاي موردنظر خود به منظور ارزيابي از معلمان به ارايه ديدگاه و پيشنهاد بپردازند.
وي اظهار كرد: برخلاف برخي پيش داوري ها و تبليغات منفي هدف دار درباره نظام رتبه بندي معلمان، شاخص هاي نظام رتبه بندي، اقدام و بديعه پردازي هايي است كه معلمان هر روز در كلاس هاي درس انجام مي دهند.
وي با اشاره به تصويب نظام رتبه بندي معلمان در آخرين جلسه هيئت دولت در سال 1393، افزود: برخلاف برخي تحليل ها، اين نظام همانند طرح هايي مشابه قبلي، ملاك ارزيابي معلم را بر اساس شركت در همايش هاي بين المللي و تاليف كتاب هاي درسي و ارايه مقالات در كنگره هاي پژوهشي قرار نداده است.
معاون وزير آموزش وپرورش ادامه داد: دولت با تامين اعتبار اوليه و تكليف سازمان مديريت و برنامه ريزي به پيش بيني اعتبار سه هزار و 500 ميليارد توماني اجرايي نظام رتبه بندي معلمان براي سال آينده و تخصيص اعتبار يك هزار و 350 ميليارد توماني براي اجراي اين طرح از اول مهرماه سال جاري نشان داد كه در حل مشكلات معلمان و توجه به خواسته هاي آنان عزم جدي دارد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، بطحايي يادآورشد: هدف اصلي از اجراشدن نظام رتبه بندي معلمان، ايجاد انگيزه براي ارتقاي كيفيت آموزش است و افزايش فوق العاده شغل به ميزان 35،25،15 و 50 درصد در حقوق معلمان يكي از اثرات و بركات اين طرح محسوب مي شود.


 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها